Oon tekemässä lähestulkoon kaikkia joululahjoja tänä vuonna ite samoin ku monena aikasempanaki jouluna. Niin tulipas mieleen jakaa ideoita vähän täälläki:)

Unisieppareita oon tehny useempiakin erilaisiksi lahjoiksi. Musta se niiden ajatus on niin tosi ihana! Täältä löytyvällä ohjeella oon opetellut niitä tekemään. Lisää kuvia  mun tekemistä sieppareista löytyy toisesta blogista.

1072537.jpg

Erilaisista askartelumassoista saa tehtyä vaikka mitä! Vähän huono kuva mun nallukkaenkulista...

1072552.jpg

Sitten on tietysti kaikki neulomiset ja virkkaamiset. Pariskunnalle voi neuloa kimppalapaset:) Molempien omat lapaset oon tehny jollain äitiltä oppimallani lapastentekotavalla ja toi kimppiksen "ohje" on myöskin vaan äipän päästä!

1072570.jpg

Tää kolmiohuivi on tosi helppo ja nopee tehdä.

1072576.jpg

Huopasesta saa helposti virkattuja kivoja patalappuja. Virkkauksen jälkeen ne vaan heitetään pesukoneeseen ja siellä ne huopuu sopivan paksuiksi! 

1072592.jpg

Lapsille vois virkata vaikka sorminukkeja. Näitten ohje on ihan vaan mun omasta päästäni...

1072601.jpg

Tämmösen "elämänohjepurkin" tein veljelleni häälahjaksi. Noissa kääröissä on siis parisuhteeseen sopivia Viivi ja Wagner-sarjiksia. Ja ohjeena on nostaa käärö(jä) jos joskus tuntuu, että on nainut sian. Tätä oon ajatellu soveltaa myös joulukalenteriks!

1072564.jpg

Vapaalankahuovutus on myös aika helppoa ja nopsaa...

1072588.jpg

Huovutetuista palloista saa vaikkapa käsikoruja tai "avainnauhoja"

1072604.jpg1072608.jpg

Rautalangasta voi taivutella erilaisia pulmapelejä. Tässä tarkotuksena on saada alimmainen osa kokonaan irti tosta höskästä.

1072586.jpg